9 ian. 2012

Cum se acordeaza chitara?

Cum se acordeaza chitara?

Exista o multime de metode de a acorda chitara, cea de mai jos e una destul de frecvent întâlnita. Trebuie sa aveti la dispozitie fie un alt instrument (chitara, pian, orga, etc.), fie un diapazon care sa genereze o nota oarecare (de exemplu, la).
Acordarea cu ajutorul unui alt instrument:
  1. Pe instrumentul de care dispuneti, cântati nota mi, din a doua octava. Pe pian aceasta nota coincide cu punctul rosu din imaginea de mai jos (patratelul negru reprezinta nota do din prima octava):
  2. pian
    mi mi
  3. Întindeti sau destindeti coarda mi (coarda subtire) astfel încât sa corespunda, ciupita liber, cu mi-ul de pe pian.
  4. Apasati coarda II (de jos în sus, coarda si) pe pozitia V. Pe aceasta pozitie, coarda II (si) trebuie sa coincida exact cu coarda I (mi) ciupita liber. Întindeti sau destindeti coarda II pâna obtineti sunet identic cu cel de pe coarda I.
  5. Apasati coarda III (de jos în sus, coarda sol) pe pozitia IV. Pe aceasta pozitie, coarda III (sol) trebuie sa coincida exact cu coarda II (si) ciupita liber. Întindeti sau destindeti coarda III pâna obtineti sunet identic cu cel de pe coarda II.
  6. idem, coarda IV (re) pe pozitia V trebuie sa coincida cu coarda III (sol) ciupita liber.
  7. idem, coarda V (la) pe pozitia V trebuie sa coincida cu coarda IV (re) ciupita liber.
  8. idem, coarda VI (mi) pe pozitia V trebuie sa coincida cu coarda V (la) ciupita liber.
Acordarea cu ajutorul diapazonul „la”:
  1. Scoateti sunetul „la” din diapazon, el trebuie sa sune identic cu coarda I (de jos în sus, mi) apasata pe pozitia V.
  2. Urmati pasii 3-7 de mai sus.
Acordarea „dupa ureche”:
Daca nu aveti la dispozitie un pian, un diapazon sau un alt instrument:
  1. Întindeti coarda I (de jos în sus, mi), pâna unde presupuneti ca scoate nota mi mi.
  2. Urmati pasii 3-7 de mai sus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu