11 ian. 2012

Cum inveti notele pe grif-ul chitarei?

Învăţatul notelor este un proces lung si vast. Petru a deprinde notele nu e de ajuns să ştii gama Do major. Trebuie să cunoşti toate gamele majore si minore, gamele cromatice si intervalele.
Pentru început, ar trebui să ştii corzile libere (Mi, La, Re, Sol şi Mi)
Încearcă să găseşti nota Mi pe tot grif‑ul chitarei începând cu coarda Mi, apoi nota Mi pe coarda La, apoi pe Re, Sol şi coarda Mi subţire. Aceeaşi procedură cu nota La: ai coarda liberă La, caută încă un La pe coarda La, caută La pe coarda Mi groasă şi aşa mai departe pe restul corzilor.
E un “quest” lung, dar dacă găseşti notele corespunzătoare corzilor libere şi pe alte corzi (bineînţeles, nu în aceeaşi octavă) ai terminat prima misiune pentru a cunoaşte notele pe grif‑ul chitarei.
Pentru etapa a doua (misiunea 2), interesează‑te cum arată notele scrise pe portativ, întreabă‑ţi profesorul sau încearcă să le scrii singur – cu puţină logică si puţină matematică ar trebui sa reuşeşti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu